Dental Veneers Munich
Give yourself something to smile aboutVeneers as a perfect aesthetic solution, here at our specialized practice for cosmetic dentistry.
Ceramic veneers offer us the chance to create your very own perfect smile. Through this minimally invasive method we can correct issues of colour, form, position and last but not least function. The word veneer means layer, or coating: it’s an extremely thin ceramic shell that is bonded onto the visible surface of the tooth.
Ceramic veneer work is highly skilled, and requires an appropriately advanced training. We work exclusively with a high-level laboratory as well as a dental technician specialized in veneers, whois also involved in the on-site treatment planning: everything in order to achieve the most natural, perfect results.
Veneers Munich
Dental Veneers FAQ
- Correcting dental discolouration that is not treatable by a regular teeth whitening
- Correcting positional issues like twisting and over-crowding
- Correcting misaligned teeth
- Correcting dental form problems (too short, too long, too narrow, too wide)
- Filling gaps
- Repairing broken or worn teeth
- Removing enamel defects or stains
- Restoring cosmetic appearance in cases of larger fillings in the front teeth
- Correcting an uneven or crooked smile
- Correcting a ‘gummy smile’
- Repositioning the jaw and rehabilitating canine guidance
For you as the patient, it’s important to know, and above all see, what aesthetic improvements are possible for you with a veneer.
After a thorough examination of your smile – with particular focus on the position, colour and form of your teeth; the flow of your smile line; your bite; and all functional conditions – we then produce an individualized treatment plan based on the results. At this point, before the treatment starts, we also offer you the chance to actually see the end result: either in your own mouth or using a model. This way you can make your decision in full confidence before the treatment commences.
It’s also important at this stage that all the aesthetic aspects are included in the planning of your smile. The harmony between teeth and gums, the so-called red-white aesthetics, plays a decisive role in achieving the perfect result.
It’s essential that the dentist plans the desired result in detail with the patient, before a veneer treatment begins: this is the basis of a correct approach with minimal removal of tooth substance (only where necessary).Depending on the extent of the correction to position, form, colour and function, the relevant teeth will be reduced by 0.3 – 1.0mm in preparation for the application of the veneer. Next a provisional veneer, that already reflects the final version, is attached. From this point on, any changes that you desire can be applied to the provisional version, until you are completely happy with the result. Only then does the dental technician get the precise details from us, so that your final ceramic veneer can be engineered to the highest standards of naturalness in the laboratory.
The veneer will then be checked one final time in your mouth for fit and cosmetic effect. If you are also happy with the form and the color, the veneer will then be bonded to your natural tooth using specialized technology.
In most cases only a minimal removal of tooth substance is necessary for a veneer application, so that the preparation is normally limited to the outer layer of the tooth substance: the enamel. An incredibly strong, stable bonding can be achieved between ceramic and this enamel layer. This means that even extremely thin veneers have a very high stability after their application, and therefore their durability is also long. On average they last 10-15 years and even much longer, given good dental hygiene and regular professional cleaning.
Porcelain Veneers Munich
Veneers treatment results
All-Ceramic Veneers Munich
Dental treatments before and after




Bite elevation with partial crowns and veneers in combination with bleaching to change shape and color
After completing an alio loco orthodontic treatment, the patient was somewhat dissatisfied with the low visibility of his maxillary anterior teeth, tooth length, and tooth color
After the fabrication of a functional-aesthetic wax-up for bite elevation in the maxilla (upper jaw), an intraoral mock-up was performed to visualize the patient’s result in terms of esthetics and function. The aim was to raise the bite in the maxilla in order to create sufficient space for the reconstruction of the severely abraded teeth and the restoration of the anterior canine guidance.
This was followed by in-office bleaching and functional splint therapy for 3 months to check the new bite position.
Finally, the definitive implementation was completed as part of a complex overall restoration of the upper jaw with bite elevation using minimally invasive partial crowns and 360* veneers. The abraded mandibular incisors were also reconstructed with composite. The desired tooth color was thus restored with esthetic and functional success




Veneers for aesthetic reconstruction of tetracycline-related enamel formation disorders
The patient was disturbed by their severe tetracycline-related enamel formation disorder that had been present since tooth eruption and had caused the surfaces of their teeth to be discolored. Such discoloration is built into the enamel and cannot be removed from the outside
By restoring the upper 4 incisors with minimally invasive all-ceramic veneers, a beautiful radiant smile was restored for the patient




Veneers of the maxillary incisors after accidental anterior tooth trauma
After an anterior trauma, the patient presented with severely fractured anterior teeth
After initial temporary composite restoration, all-ceramic partial crowns were used to reconstruct the fractured incisors and achieve exactly the same appearance as before the accident




New restoration of the upper jaw with all-ceramic veneers, partial crowns and crowns.
The patient was troubled by the gap position of the upper anterior teeth, as well as the spalling of the upper central incisor and the canines on both sides
After detailed consultation and planning, the esthetic and functional rehabilitation of the upper jaw was discussed with the patient. The upper 6 anterior teeth were restored with an all-ceramic crown on implant, partial crowns and veneers




Bleaching and renewal of the existing veneers in combination with composite structures
The patient was no longer happy with the color and shape of her existing anterior veneers. The overall length was too short, the corresponding length ratios of the first and second incisors did not match each other, and the canines were heavily worn, which on the one hand severely limited the esthetics and on the other hand negatively influenced the function (anterior canine guidance)
In order to restore the esthetics of her smile, an in-office bleaching was performed in our practice in advance to achieve the patient’s desired color. Subsequently, the 4 anterior teeth were restored with new, wafer-thin ceramic veneers. In order to fully restore the canine guidance and esthetics, the canine tips were minimally built up invasively with composite abutments. Length ratios were optimized and a beautiful radiant smile was restored




Veneers of the upper incisors for the treatment of enamel defects
There were severe yellow-brownish enamel defects on the two upper central anterior teeth as well as noticeable fillings on the tooth necks of the lateral anterior teeth. The patient wanted a long-term durable and color-perfect restoration in ceramic
The four upper incisors were restored with thin, highly esthetic ceramic veneers. This involved minimally invasive preparation (purely in the enamel). The veneers are bonded to the tooth surface (adhesive technique); no visible margins or transitions are left




New restoration of the upper jaw with all-ceramic veneers and crowns
The patient was disturbed by the very dominant anterior restorations of the upper four incisors, one of which had loosened a crown and resulted in a gap between the teeth. In addition, they were metal-ceramic crowns that appeared very opaque and artificial
After detailed consultation and planning, the esthetic and functional rehabilitation of the maxilla was discussed with the patient. For this purpose, it was necessary to restore posterior teeth in addition to the 4 incisors in order to create a stable anterior canine. In addition, this allowed the upper dental arch to be shaped in order to widen the smile. The teeth were restored with all-ceramic crowns, partial crowns and veneers




Optimization of tooth position and tooth lengths using veneers
The patient was disturbed by the interlocked tooth position of the lower front teeth, as well as the different and inconsistent colors and lengths of the front teeth
By fabricating wafer-thin ceramic veneers, the tooth position of the mandibular anterior teeth could be idealized and the lengths and color differences of the maxillary teeth could be compensated. The result was a perfect smile




Korrektur des Lächelns bei ungleichen Zahnlängen
Die Patientin stellte sich mit ungleich langen Frontzähnen mit starken Abrasionen (Verlust von Zahnsubstanz) an den Frontzähnen im Oberkiefer und im Unterkiefer vor
Mit Hilfe von Komposit wurden direkt im Mund der Patientin innerhalb nur einer Behandlungssitzung, die Zahnlängen der oberen und unteren Frontzähne nach ästhetischen und funktionellen Aspekten wieder angeglichen




Korrektur des Lächelns bei ungleichen Zahnlängen
Die Patientin stellte sich mit ungleich langen Frontzähnen mit starken Abrasionen (Verlust von Zahnsubstanz) an den Frontzähnen im Oberkiefer und im Unterkiefer vor
Mit Hilfe von Komposit wurden direkt im Mund der Patientin innerhalb nur einer Behandlungssitzung, die Zahnlängen der oberen und unteren Frontzähne nach ästhetischen und funktionellen Aspekten wieder angeglichen




Korrektur eines Zahnengstandes und Verbreitern des Lächelns
Die Patientin störten vor allem die divergierenden und verschachtelten Frontzähne. Darüber hinaus der fehlende bukkale Korridor auf ihrer rechten Seite
Mit Hilfe von herausnehmbare, transparenten Invisalign-Alignern konnten die Zahnbögen im Oberkiefer und Unterkiefer in nur 4 Monaten ausgeformt und harmonisiert werden




Korrektur der sich überlagernden Frontzähne und Aufbau der abradierten Schneidezähne
Die Patientin störten vor allem die divergierenden sich überlagernden Frontzähne. Darüber hinaus die fehlende Lachbreite auf ihrer rechten Seite, der prominente obere rechte Eckzahn, sowie der dysharmonische Verlauf der Schneidekanten der beiden mittleren Schneidezähne
Mit Hilfe von herausnehmbaren, transparenten Invisalign-Alignern konnten die Zahnbögen im Oberkiefer und Unterkiefer in nur 6 Monaten ausgeformt und harmonisiert werden. Abschließend erfolgte ein minimalinvasiver Kompositaufbau der Oberkiefer-Front zur Wiederherstellung der Front-Eckzahnführung




Korrektur eines Zahnengstandes und Verbreitern des Lächelns
Die Patientin störten vor allem die divergierenden und verschachtelten Frontzähne. Darüber hinaus der fehlende bukkale Korridor auf ihrer rechten Seite
Mit Hilfe von herausnehmbare, transparenten Invisalign-Alignern konnten die Zahnbögen im Oberkiefer und Unterkiefer in nur 4 Monaten ausgeformt und harmonisiert werden




Korrektur der sich überlagernden Frontzähne und Aufbau der abradierten Schneidezähne
Die Patientin störten vor allem die divergierenden sich überlagernden Frontzähne. Darüber hinaus die fehlende Lachbreite auf ihrer rechten Seite, der prominente obere rechte Eckzahn, sowie der dysharmonische Verlauf der Schneidekanten der beiden mittleren Schneidezähne
Mit Hilfe von herausnehmbaren, transparenten Invisalign-Alignern konnten die Zahnbögen im Oberkiefer und Unterkiefer in nur 6 Monaten ausgeformt und harmonisiert werden. Abschließend erfolgte ein minimalinvasiver Kompositaufbau der Oberkiefer-Front zur Wiederherstellung der Front-Eckzahnführung




Korrektur eines Zahnengstandes und Verbreitern des Lächelns
Die Patientin störten vor allem die divergierenden und verschachtelten Frontzähne. Darüber hinaus der fehlende bukkale Korridor auf ihrer rechten Seite
Mit Hilfe von herausnehmbare, transparenten Invisalign-Alignern konnten die Zahnbögen im Oberkiefer und Unterkiefer in nur 4 Monaten ausgeformt und harmonisiert werden




Korrektur der sich überlagernden Frontzähne und Aufbau der abradierten Schneidezähne
Die Patientin störten vor allem die divergierenden sich überlagernden Frontzähne. Darüber hinaus die fehlende Lachbreite auf ihrer rechten Seite, der prominente obere rechte Eckzahn, sowie der dysharmonische Verlauf der Schneidekanten der beiden mittleren Schneidezähne
Mit Hilfe von herausnehmbaren, transparenten Invisalign-Alignern konnten die Zahnbögen im Oberkiefer und Unterkiefer in nur 6 Monaten ausgeformt und harmonisiert werden. Abschließend erfolgte ein minimalinvasiver Kompositaufbau der Oberkiefer-Front zur Wiederherstellung der Front-Eckzahnführung




Korrektur eines Zahnengstandes und Verbreitern des Lächelns
Die Patientin störten vor allem die divergierenden und verschachtelten Frontzähne. Darüber hinaus der fehlende bukkale Korridor auf ihrer rechten Seite
Mit Hilfe von herausnehmbare, transparenten Invisalign-Alignern konnten die Zahnbögen im Oberkiefer und Unterkiefer in nur 4 Monaten ausgeformt und harmonisiert werden




Korrektur der sich überlagernden Frontzähne und Aufbau der abradierten Schneidezähne
Die Patientin störten vor allem die divergierenden sich überlagernden Frontzähne. Darüber hinaus die fehlende Lachbreite auf ihrer rechten Seite, der prominente obere rechte Eckzahn, sowie der dysharmonische Verlauf der Schneidekanten der beiden mittleren Schneidezähne
Mit Hilfe von herausnehmbaren, transparenten Invisalign-Alignern konnten die Zahnbögen im Oberkiefer und Unterkiefer in nur 6 Monaten ausgeformt und harmonisiert werden. Abschließend erfolgte ein minimalinvasiver Kompositaufbau der Oberkiefer-Front zur Wiederherstellung der Front-Eckzahnführung




Korrektur eines Zahnengstandes und Verbreitern des Lächelns
Die Patientin störten vor allem die divergierenden und verschachtelten Frontzähne. Darüber hinaus der fehlende bukkale Korridor auf ihrer rechten Seite
Mit Hilfe von herausnehmbare, transparenten Invisalign-Alignern konnten die Zahnbögen im Oberkiefer und Unterkiefer in nur 4 Monaten ausgeformt und harmonisiert werden
Veneers München Kosten
Veneers Kosten
Die Behandlungskosten richten sich nach Aufwand und Behandlungsdauer. Durchschnittlich liegen sie zwischen ??,- und ??€ pro Zahn. Gerne erstellen wir Ihnen einen individuellen Kostenvoranschlag je nach persönlicher Situation.